Keissi: Fiksuruoka.fi

Onko rehellisen ja suoran mainonnan aika ohi? Kuten tämä keissi todistaa, ei ole. Alta paljastuu, miten hyödynsimme vanhaa kunnon mainoskatkoa integroimalla suoran mainosviestin vaikuttajan sisältöön.


Yhteistyössä: Maukas Media, Fiksuruoka.fi, Tume


Kokeilimme vähemmän tavattua tapaa hyödyntää vaikuttajamarkkinointia, mainosupotusta, tuodaksemme Suomen järisyttävän ruokahävikin määrän yhä useamman tietoisuuteen. Yhteistyössä ruokahävikkiä vastaan taistelevan Fiksuruoka.fi ja somepersoona Tumen kanssa, onnistuimme luomaan yhtä yllättävän ja pysäyttävän YouTube-mainoksen, kuin roskiin menevän ruoan määrä tänä päivänä on.



TAVOITE


Mainosupotuksen tavoite oli suunnata lisää kävijöitä Fiksuruoka.fi verkkosivuille. Tämän ohella yhteistyöllä pyrittiin lisäämään Suomen ruokahävikin ja “sentillä hyvästit hävikille” -kampanjan tietoisuutta.


Yhteistyön avulla Maukas Media pääsi myös testaamaan, miten yksittäinen mainosupotus pärjää startupin tehokkaaksi viritettyä PPC mainontakoneistoa vastaan.

Mainosupotuksen hyödyt:

  • Integroitua mainosta ei skipata

  • Nopeampi ja edullisempi vaihtoehto yhteistyölle

  • Mieleenpainuvuus

  • Uskottavuuden lisääminen vaikuttajan avulla


RATKAISU

Yhteistyökumppaniksi Fiksuruoka.fi:lle valittiin somepersoona Tume, joka ottaa YouTube-kanavallaan rohkeasti kantaa ajankohtaisiin aiheisiin, kuten ympäristöystävällisyyteen, vastuullisuuteen ja ilmastonmuutokseen.


Tuomalla aiheesta aidosti kiinnostunut ja sanavalmis vaikuttaja yhteistyökumppaniksi, onnistuttiin katsojan jopa röyhkeästi yllättävästä mainoksesta luomaan kiinnostava ja rehellinen.



TULOKSET


Video keräsi yli 70 000 katselukertaa, tuhansia tykkäyksiä ja satoja kommenteja.


Kampanjan tarkastelujakson aikana klikkauksia Fiksuruoka.fi sivustolle videon kuvauskenttään sijoitetun linkin kautta kerääntyi n. 650 kappaletta.


Mainosupotuksen tehokkuus ei tällä kertaa pystynyt päihittämään Fiksuruoka.fi:n äärimmilleen viritettyä PPC mainontaa, mutta kokeilemalla oppii. Loppujen lopuksi meille tärkeintä on tyytyväinen asiakas: Maukkaan tulosperusteisen hinnoittelun ansiosta kampanjan kustannukset muovautuivat täysin saavutetun tuloksen perusteella, joten mistään ylimääräisestä ei täytynyt maksaa.


Nyt jos koskaan ollaan hävikin vähentämisen ytimessä!

25 katselukertaa0 kommenttia

Viimeisimmät päivitykset

Katso kaikki